منتدى الحب



 
الرئيسيةالبوابةاليوميةمكتبة الصورس .و .جبحـثالتسجيلالأعضاءدخول

شاطر | 
 

 باعتبار

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
محمد العادلي
مراقب عام
مراقب عام
avatar

عدد الرسائل : 14926
العمر : 53
مزاجى :
تاريخ التسجيل : 31/12/2007

مُساهمةموضوع: باعتبار   الجمعة 08 أكتوبر 2010, 17:10







باعتبار( الأصدقاء) ملابسا ً

فبعضهم

يظهر عيوبك ...وبعضهم الآخر يخفيها

وبعضهم ..ترتاح بارتدائه ...وآخرون تتمنى خلعهم

وبعضهم ..ترتديه كل يوم ..وآخرون في المناسبات فقط





باعتبار (الأحلام) ملابساً..

فهم كالملابس ..
.
1-إما أن تغيرها لتناسبك أو تغيرك لتناسبها


فإن لم يحدث منهما شيء ...أخذها غيرك

2 -لا تحب الإنتظار مطولا داخل الخزانات

فهي إما أن تقصر ..تضيق ..أو تأكلها العثة



باعتبار(المشاعر) ملابساً ..

بعضها لن تعرف أنها هناك حتى تستفرغ كل مافي خزانتك ..

.وبعضها الآخر سيفاجئك وأنت تبحث عن سابقه

-
ستكون مصنفة ...فبعضها للأفراح وبعضها الآخر للعزاء والعمل

-
ستكون( ملابس) النساء (عيب) يجب أن يغطى بالسواد




باعتبار (الذكريات) ملابسا ً


ستكون

جميلة ..لأنك ماعدت تستطيع ارتداءها

وجميلة جدا ..لأنك لن تحاول ارتداءه

وجميلة جدا جدا ..لأنها ذهبت لغيرك


بعضها تنسى أين وضعته آخر مره

وبعضها الآخر يظهر أمامك كلما فتحت الخزانة
وبعضهايختفي في الوقت الذي تكون في أمس حاجة إليه ...

فتطفق تبحث عنها في إجابات الآخرين!-

باعتبار (الحياة ) متجراً للملابس


فسيكون الوحيد..الذي

ندخله ..ونغادره عراة






_________________












بحب القلب لو طيب واقول الله

بكلمة حب تجمعنا لا مال ولا جاه

تعالوا نملأ الدنيا بحب الله

ندوس على كل أحزانا وقوله آه








إذا كنت لاتقرأ إلا مايُعجبك فقط .. فإنك إذاً لن تتعلم أبداً








الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
mido sh
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

عدد الرسائل : 700
مزاجى :
تاريخ التسجيل : 21/04/2010

مُساهمةموضوع: السلام عليكم   السبت 09 أكتوبر 2010, 00:08

الله الله الله
جميل جدا اكتر من رائع
انا مش عارف ارد اقول ايه
بصراحة النهاردة انا شفت لحضرتك
موضوعين او ثلاثة بصراحة اجمل من بعض
والواضح ان حضرتك فى مود مستمتع فعلا
والحالة المزاجية جيدة والحمد لله
وبجد مشاركات جميلة جدا وقيمة
fgb

_________________

 


 


 



 


 


 


لولاكى ما كان للاحزان مسلكا الى ولكن الهوى للبلى جسرا


 


 


 

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
البسمة
المشرفه العامه
المشرفه العامه
avatar

عدد الرسائل : 9381
مزاجى :
تاريخ التسجيل : 17/12/2009

مُساهمةموضوع: رد: باعتبار   السبت 09 أكتوبر 2010, 11:22


باعتبار (الحياة ) متجراً للملابس



فسيكون الوحيد..الذي

ندخله ..ونغادره عراة


حديث كله صادق

وخاتمته جاءت اصدقه

بعتبار اننا سندخل الحياه وسنخرج منها عراه

اذن فلنعمل لخاتمتنا

باعتبار ان موضوعاتك ملابس

فانى دائما ما اخرج منها بثوب جديد

اشكرك عالموضوع ابى الحبيب

_________________





مفيش فى علبة الألوان
ولا لون واضح..
لا الأسود دايما حزين
ولا الأبيض
بقى يعرف يسامح..
بتتقابل الألوان مع بعضها
لكنها بتفترق
أول ما بتنهى المصالح..
لا ده لون الأمان
ولا ده لمسة حنان
ولا ده الدفا
اللى قادر يزيح البرودة.
يااااه..
مفيش لون فضل
زى ما عرفناه.
من يوم ما البحر اختفى
واللون الأزرق تاه..
لا الأصفر هو الخريف
ولا الأخضر
يعنى الحياة..


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
عبدالعزيز موسى
مشرف
مشرف
avatar

عدد الرسائل : 3588
مزاجى :
تاريخ التسجيل : 21/04/2010

مُساهمةموضوع: رد: باعتبار   السبت 09 أكتوبر 2010, 12:10

باعتبار (الحياة ) متجراً للملابس


فسيكون الوحيد..الذي

ندخله ..ونغادره عراة

طب دى يا عادلى
نعتبرها حكمة ولا موعظة ولا نعتبرها ايه بالظبت
انا فى نظرى نعتبرها موعظة وحكمة
وكلمة جميلة
وتوجيه ورسالة من اخ عزيز علينا
محمد العادلى
تحياتى لك اخى الجميل

_________________


اللهم توفنى ساجداً بين يديك اللهم تقبل دعائى انك سميع بصير

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد العادلي
مراقب عام
مراقب عام
avatar

عدد الرسائل : 14926
العمر : 53
مزاجى :
تاريخ التسجيل : 31/12/2007

مُساهمةموضوع: رد: باعتبار   السبت 09 أكتوبر 2010, 20:42





باعتبار انك العضو المميز والصديق الجديد الناصح

فلا جديد ان اري ردك الرايق المثالي

مشكور اخي ميدو الجميل علي مرورك الكريم

ادامك الله بعافيه وحب



_________________












بحب القلب لو طيب واقول الله

بكلمة حب تجمعنا لا مال ولا جاه

تعالوا نملأ الدنيا بحب الله

ندوس على كل أحزانا وقوله آه








إذا كنت لاتقرأ إلا مايُعجبك فقط .. فإنك إذاً لن تتعلم أبداً








الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد العادلي
مراقب عام
مراقب عام
avatar

عدد الرسائل : 14926
العمر : 53
مزاجى :
تاريخ التسجيل : 31/12/2007

مُساهمةموضوع: رد: باعتبار   السبت 09 أكتوبر 2010, 20:51




صاحبة الثوب الاكثر نصوعا بين اعضائنا البسمه الجميله

مرورك اسعدني جدا شكر ليكي الرد المتتع

نورتي الموضوع يابسمه




_________________












بحب القلب لو طيب واقول الله

بكلمة حب تجمعنا لا مال ولا جاه

تعالوا نملأ الدنيا بحب الله

ندوس على كل أحزانا وقوله آه








إذا كنت لاتقرأ إلا مايُعجبك فقط .. فإنك إذاً لن تتعلم أبداً








الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد العادلي
مراقب عام
مراقب عام
avatar

عدد الرسائل : 14926
العمر : 53
مزاجى :
تاريخ التسجيل : 31/12/2007

مُساهمةموضوع: رد: باعتبار   السبت 09 أكتوبر 2010, 20:54




هيا فعلا موعظه ياعبد العزيز

والمثل القديم بيقول الكفن ملوش جيوب


يعني عراه من الملابس في القبر وايضا عراه من كل

ممتلكات الدنيا سؤاء مال او جاه او حتي زريه


مشكور مرورك الغالي نورت الموضوع


_________________












بحب القلب لو طيب واقول الله

بكلمة حب تجمعنا لا مال ولا جاه

تعالوا نملأ الدنيا بحب الله

ندوس على كل أحزانا وقوله آه








إذا كنت لاتقرأ إلا مايُعجبك فقط .. فإنك إذاً لن تتعلم أبداً








الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
mido sh
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

عدد الرسائل : 700
مزاجى :
تاريخ التسجيل : 21/04/2010

مُساهمةموضوع: السلام عليكم   الأحد 10 أكتوبر 2010, 16:53

وباعتبار ان حضرتك الاب الروحى لينا
والبروفسير اللى بنتعلم منه
والاخ الاكبر
والصديق العاقل الامين
انا بجد مستمتع جدا انى بطلع على موضوعاتك
وبانى موجود مع حضرتك فى المنتدى الجميل ده
ده طبعا بالاضافة الى بسمة المنتدى
واخى الحبيب عبد العزيز

_________________

 


 


 



 


 


 


لولاكى ما كان للاحزان مسلكا الى ولكن الهوى للبلى جسرا


 


 


 

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد العادلي
مراقب عام
مراقب عام
avatar

عدد الرسائل : 14926
العمر : 53
مزاجى :
تاريخ التسجيل : 31/12/2007

مُساهمةموضوع: رد: باعتبار   الأحد 10 أكتوبر 2010, 18:13





اسعدني جدا ياميدو تواجدك بين صفحات المنتدي

ويشرفني وجودك في مواضيعي

اسعدك الله ورعاك

شكرا لزوقك



_________________












بحب القلب لو طيب واقول الله

بكلمة حب تجمعنا لا مال ولا جاه

تعالوا نملأ الدنيا بحب الله

ندوس على كل أحزانا وقوله آه








إذا كنت لاتقرأ إلا مايُعجبك فقط .. فإنك إذاً لن تتعلم أبداً








الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
mido sh
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

عدد الرسائل : 700
مزاجى :
تاريخ التسجيل : 21/04/2010

مُساهمةموضوع: السلام عليكم   الأحد 10 أكتوبر 2010, 18:18

السلام عليكم عامل ايه يا مستر
بصراحة هو الحب مش بالكلام هو بالافعال
بس للاسف احنا مفيش بينا معاملة مباشرة
عشان ابينلك معزتك عندى فاضطررت الى الحديث
لكون الفعل بعيد
ولك خالص تحياتى واعجابى
ودمت فى رعاية الله وامنه


_________________

 


 


 



 


 


 


لولاكى ما كان للاحزان مسلكا الى ولكن الهوى للبلى جسرا


 


 


 

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
باعتبار
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى الحب :: المنتدى العام :: الملتقي العام-
انتقل الى: